OPRUIMINGSDIENST NODIG?
Els Van Merhaeghe staat voor u klaar, eender welke regio!
Onze werkwijze bij het leegmaken van een woning en het opruimen van inboedel
Een doelgerichte aanpak
Stap 1
Bezoek inschatting en offerte
Tijdens een bezoek aan het pand of de woning inventariseren en taxeren we alles wat er staat of op te ruimen valt. We maken foto’s van de spullen en inboedel die op het eerste zicht een zekere verkoopwaarde hebben.
Stap 2
Gedetailleerde en vaste all-in offerte
Vervolgens maken wij ons huiswerk en berekenen we de mogelijke opbrengsten en kosten. Je krijgt een offerte op welke basis zij ons engageren om de ruimte of het volledige huis leeg te maken of op te ruimen. Je krijgt van ons een All-in price. Dus geen verrassingen of extra kosten achteraf.
Stap 3
50 % voorschot bij de start
Is de offerte in jouw voordeel, dan ontvang je voor aanvang 50% van de wederverkoopwaarde die we berekenden. In het geval de opruimkost hoger uitvalt dan de vermoede opbrengst betaal je 50% voorschot op de totale offerte.
Stap 4
Inplannen van de leegmaking / opruiming
Na betaling van het voorschot, plannen we samen de datum voor het leeghalen van de inboedel. We laten je ruim de tijd om bvb na een overlijden enkele persoonlijke en dierbare herinneringen uit het huis te halen. Behalve de waardevolle zaken die we overkopen natuurlijk. Wij zorgen voor de nodige aanvragen voor parking of plaatsing ladderlift indien nodig.
Stap 5
Sorteren van persoonlijke spullen
We starten met het sorteren, demonteren en verpakken van de goederen. Komen we nog persoonlijke zaken of dingen tegen, dan houden we die apart en beslissen we samen met jou wat er mee moet gebeuren. Je kan die houden of ons vragen die definitief te vernietigen.
Stap 6
Afvoer van de waardevolle spullen en meubels
De goederen die we volgens onze offerte overkopen gaan naar onze opslag of verkoopzaal. Herbruikbare dingen zonder waarde leveren we af bij een goed doel of kringloopwinkel. Vaak krijgen die daar een tweede leven en is uiteindelijk nog iemand er blij mee.
Stap 7
Volledige opruiming van de overige inboedel door ons team
Afval en niet herbruikbare spullen die we tegenkomen bij het opruimen van de woning of pand worden milieuvriendelijk gescheiden voor recyclage of volgens de wettelijke verplichtingen afgevoerd. Alleen bij grote opruimingen of veel afval voorzien we containers In de meeste gevallen gaan we zo discreet mogelijk te werk en voeren we alles zelf af met onze bestelwagens.
Stap 8
Opkuis en schoonmaak
Standaard leveren we de ruimtes bezemschoon op. Indien gewenst of naargelang de nabestemming kunnen we aanvullend zorgen voor de volledige (natte ) schoonmaak of zelfs voor ontsmetting of ontgeuring. Je geeft ons vooraf op welke oplevering je wilt en dan nemen we dat zo op in onze offerte.